Otomobil tasarımında sanal gerçeklik dönemi

0
892

SEAT, son zamanlarda medikal, bilimsel araştırma ve oyun sektörlerinde yaygın olarak kullanılan sanal gerçeklik teknolojisini otomobil tasarımı sürecine uyarladı. Marka, ilk SUV’u ATECA’nın tüm tasarım sürecinde sanal gerçeklik teknolojisini kullandı. 

Bundan 10-15 sene öncesine kadar, otomotiv tasarımı, en kısası 10 metre uzunluğunda olan ve üzerinde sayısız çizimlerin, otomobil parçalarının bulunduğu, etrafında aylarca süren çalışmaların yapıldığı masalarda gerçekleşiyordu. SEAT, birçok sektörde çığır açan sanal gerçeklik teknolojisini kullanan ilk otomobil markalarından biri oldu. Marka, 20 yıla yakın süredir, tasarımın belirli süreçlerinde bu teknolojiyi kullanıyor.

SEAT tasarımcılarına göre -sanal gerçeklik teknolojisi- tasarım sürecinde iş yükünü ve harcanan zamanı yüzde 30 oranında azalttı. Şimdi tasarımcılar bilgisayar yardımı ile akıllarındaki otomobili sanal gerçeklik ortamında görebiliyor, dokunabiliyor hatta istedikleri değişiklikleri de anında yapabiliyor. SEAT tasarımcıları, bu teknolojinin bir otomobilin seri üretim sürecinden önce hazırlanan prototip sayısını da yarı yarıya düşürdüğünü söylüyor.

SEAT’ın ilk SUV’u ATECA, tamamıyla sanal gerçeklik teknolojisi kullanılarak tasarlandı. SEAT Prototip Merkezi Başkanı Javier Diaz, ATECA’nın ilk çizimlerinden seri üretime geçilmesine kadar geçen 3 yıl boyunca tüm tasarım sürecinin sanal gerçeklik ortamında sağlandığını, bu süre boyunca otomobilin her santimetresinin defalarca kontrol edildiğini ve sanal tasarım sürecinde yaklaşık olarak 800 iyileştirme yapıldığını söylüyor.